ისტორიის გაკვეთილის გეგმები-მარიკა ჭიკაძე


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი:მარინა ჭიკაძე    
საგანი: ისტორია
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო/VIII -
მოსწავლეთა რაოდენობა:   29
გაკვეთილის თემა:   მეორე მსოფლიო ომი: მიზეზები და დასაწყისი
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ ფაქტებისა და მოვლენების დაკავშირებას მეორე მსოფლიო ომის საწყის ეტაპზე,   იმსჯელებენ  რა ფაქტორებმა გამოიწვია ომის დაწყება და როგორ მიმდინარეობდა სამხედრო მოქმედებები .გაანალიზებენ რა შედეგებით დასრულდა ომის პირველი ეტაპი.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1

მასწავლებელი მოსწავლეებს ახსენებს გაკვეთილზე ქცევის წესებს და აცნობს შეფასების კრიტერიუმებს.
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
ქცევის წესები, შეფასების რუბრიკა
1 წთ
2



მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილის მიზანს: მეორე მსოფლიო ომის მიზეზები და დასაწყისის  გაანალიზება.
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
სახელმძღვანელო
1წთ
3



წინარე ცოდნის გააქტიურება კითხვა-პასუხი:
1.რა არის  კონფლიქტი?
2)როგორია კონფლიქტი  მასშტაბის მიხედვით?
3)რომელი მსოფლიო ომები ვიცით?
4)პირველი მსოფლიო  ომის მიზეზები?
5)რა კავშირი ჰქონდა პირველ მსოფლიო ომს   საქართველოსთან?
6)რა იცით მეორე მსოფლიო ომის შესახებ?
გონებრივი იერიში, ფრონტალური კითხვები
მთელი კლასი
სახელმძღვანელო
5წთ
4



მასწავლებელი მოკლედ აცნობს მოსწავლეებს  მეორე მსოფლიო ომის დაწყების მიზეზებს , უხსნის როგორ წარიმართა სამხედრო მოქმედებები ომის საწყის ეტაპზე  შორეულ აღმოსავლეთში და გერმანია- სსრკ-ს შორის .
 იყენებს პროექტორს.
მინი-ლექცია
მთელი კლასი
სლაიდ-შოუ, პრეზენტაცია power point-ის დახმარებით
5წთ
5



მასწავლებელი ავალებს ჯგუფებს სახელმძღვანელოში არსებული მასალის გაცნობა-გააზრებას და მის პრეზენტირებას.
1 ჯგუფი გაეცნობა ქვეთავს: ომის მიზეზები  და უპასუხებს შემდეგ კითხვებს:
1. რას ითვალისწინებდა თავდაუსხმელობის პაქტი?
2)რას ითვალისწინებდა ვერსალის ხელშეკრულების ერთ-ერთი პუნქტი?
3)რა პოზიცია ეკავათ ინგლისსა და საფრანგეთს ომის დაწყების წინ?
4)როგორ ფიქრობ ,რატომ აწყობდა სტალინს ევროპაში ახალი ომის დაწყება?
5)დააკვირდი წყწრო #1 შენი აზრი რა მოლოდინები აქვთ მათ პაქტისგან? ვინ არიან ისინი?
6)შეაფასე წყარო#2 მიხედვით სტალინის პოლიტიკა ევროპის ქვეყნების მიმართ
2 ჯგუფი დაამუშავებს ქვეთავს მეორე მსოფლიო ომის დასაწყისი და გასცემს პასუხს შემდეგ კითხვებს:
1)      რატმ გამოუცხადა ომი ინგლისმა და საფრანგეთმა გერმანიას>
2)      რა ფაქტორები უწყობდა ხელს გერმანიის წარმატებას ომის საწყის ეტაპზე?
3)      ივარაუდე რა იქნებოდა სსრკ- გერმანიის დაპირისპირების მიზეზი?
4)      როგორ განვითარდა მოვლენები 1940 წლიდან?
5)      როგორ დასრულდა სსრკ-გერმანიას შორის მეგობრული ურთიერთობა?
6)      რას ითვალისინებდა ბარბაროსას გეგმა? როდის გაფორმდა ?რატომ არის ამ სახელწოდებით ცნობილი
3ჯგუფი მუშაობს  ქვეთავძე:  გერმანია-სსრკ ომის დაწყება,   და მასწავლებელი ჯგუფს აძლევს  წყაროს დასამუშავებლად. პასუხობს კითხვებს:
1.როგორ ფიქრობ იყო თუ არა მოულოდნელი გერმანიის თავდასხმა სსრკზე? დაასაბუთე.
2)როგორ ფიქრობ უკან დახევისას რატომ ანადგურებდა სამრეწველო ცენტრებს სსრკ  ს არმია?  მოიყვანე ანალოგიური მაგალითები მსოფლიო ისტორიიდან.
3) რა სახელწოდებით არის ცნობილი სსრკ-სა და გერმანიის ომი? რატომ ჰქვია ეს სახელი?
4)როგორ ფიქრობ რომელი მხარე უფრო უფრთხილდებოდა ადამიანურ რესურსს?რატომ დაასაბუთე.
5)რა ორგანიზაციაა წითელი ჯვარი, რა მიზებმა განაპირობა ის რომ  წიელი ჯვარი ვერ ახერხებდა დაჭრილების დახმარებას?
6) უნდა იყოს თუ რა დაცული ომებში ჰუმანიზმის თეორია?

4 ჯგუფი ეცნობა  ქვეთავს: ომი შორეულ აღმოსავლეთში  და პასუხობენ კითხვებს?
1.რა მიზეზებმა გამოიწვია აშშ -ს აგრესია იაპონიის მიმართ?
2. რას უწოდებენ   პერლ ჰარბოლის  წრაგედიას? რომ არა პერლ- ჰარბოლი  ჩაებმებოდა თუ რა აშშ ომში?
3 .რას ითვალისწინებდა ლენდ-ლიზის კანონი, ეს კანონი ნიშნავდა აშშ-ს მონაწილეობას ომში?
 4) რა დოკუმენტია ატლანტიკური ქართია და რა მნიშვნელობა ჰქონდა მას?
5)რა მნიშვნელობა ჰქონდა ანტიჰიტლერული კოალიციის შექმნას?
6)რატომ ცათვალა აშშ-მ გერმანია მთავარ სამიზნედ?


5 ჯგუფი მუშაობს  მეორე მსოფლიო ომის ძირითად მოვლენებზე, დიდი სამეულის შეხვედრაზე, რუკასა და კარიკატურაბზე და  პასუხობენ კითხვებს.
1)ჩამოთვალე ძირითადი მოვლენები რომელიც მოხდა 1939, 1940, 1941 და 1942 წლებში და ტიტოეული გაანალიზე.
2)დაკვირდი რუკას და გადმოეცი რომელი ქვეყნები დაიკავა გერმანიამ ომის პირველ ეტაპზე?რომელი ქვეყნები ივნენ ნეიტრალური?მოვხაზოთ საფრანგეთის ტერიტორია დამარცხების შემდეგ.
3)დააკვირდი ამ ილუსტრაციებს და აღნიშნე რომელი ქვეყნის მეომრები არიან , და როგორ მიხვდი?
რით ჰგავს და რით განსხვავდება ისინი ერთმანეთისგან?
4)დააკვირდი წყარო #7  და გადმოეცი მისი შინაარსი.(რა შეხვედრაა, ვინა არიან, რაზე შეთანხმდნენ, რა სახელით არის  ეს შეხვედრა ცნობილი )

ჯგუფებში მუშაობა
ჯგუფური
სამუშაო ფურცლები, რუკა, სახელმძღვანელო, ილუსტრაციები.

































































წყარო


10წთ
6
ჯგუფების მიერ შესრულებული სამუშაოს პრეზენტირება( ჯგუფის თოთოეული წევრი კითხულობს შესრულებულ დავალებას)მასწავლებელი საჭიროებისამებრ სვამს დამაზუსტებელ შეკითხვებს, ასევე ჯგუფები ერთმანეთს უსვამენ თითო შეკითხვას თემის შესახებ.


შეჯამება:  მასწავლებელი კლასს უსვამს კითხვებს:
1)რომელ წლებს მოიცავს მეორე მსოფლიო ომი?
2) რომელ წმებში იყო დიდი სამამულო ომი?
3)რა შედეგები მოუტანა ამ ომებმა მსოფლიოს? საქართველოს?
4)როგორ უნდა ავიცილოთ თავიდან მსოფლიო ომი?



პრეზენტაცია
ჯგუფური

15წთ
7
საშინაო დავალება:
ინტერნეტის საშუალებით მოიძიონ ინფორმაცია- მეორე მსოფლიო ომში საქართველოს მონაწილეობასა და მისი შედეგების შესახებ და წერილობითი სახით წარმოადგინონ.
დაფაზე ჩანაწერის გაკეთება
მთელი კლასი
დაფა, სახელმძღვანელო
1წთ
8
შეფასება



მოსწავლეებს დაურიგდებათ   ფერადი სტიკერები  წარწერებით „ ყველაზე აქტიური,“  „ ყველაზე კარგი პრეზენტატორი“, „ ყველაზე კარგი მსმენელი“,  „ საუკეთესო მოსაუბრე“ , „ საინტერესო  კითხვები“, „ პასიური“ .ამ სტიკერებს  ერთი ჯგუფის წევრები მეორე ჯგუფის წევრებს გადასცემენ ,მეორე მესამეს და ასე გადაეცემა ხუთივე ჯგუფს.  გადასცემენ.
განმავითარებელი



მთელი კლასი
ჯგუფური
შეფასების რუბრიკა


ფერადი სტიკერები
2წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
სტ.VIII.1. სწსშააროსფაქიშმიისტორულოქთან.
სტ.  VIII.4. სწსშიმსლოსოლიტიკურიოღწივნლოექისტორაშ.
ისტ.VIII.6. მოსწავლეს შეუძლია   შეისწავლოს კონფლიქტების მიზეზები, განვითარება და  შედეგები.
ისტ.VIII.13. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობ  პოლიტიკური და ეკონომიკურიპროცესებით გამოწვეულ სოციალურ ცვლილებებზე.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         მსჯელობს  სხვადასხვა ქვეყანაში ომით გამოწვეულ სოციალურ ცვლილებებზე .საუბრობს  ომის თავიდან აცილების შესაძლო ვარიანტებზე. 


შეფასება: ჯგუფური შეფასების რუბრიკა

ხელმოწერა:
თარიღი: 18/12/2017

                                ჯგუფის მუშაობის შეფასების სქემა


კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია.
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია,
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია.





ჯგუფის წევრებ ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული
უმრავლესობა ჩართულია. აკეთებენ დასკვნებს, საუბრობენ ლოგიკურად.
ყველა ჩართულია, არიან აქტიურები. ერკვევიან ისტორიულ ტერმინოლოგიაში.

ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს. ვერ აკეთებენ ლოგიკურ დასკვნებს მსოფლიო ომის შესახებ. 
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს. დასკვნები დამაჯერებელია.

ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას. ვერ გაიგეს კითხვარის თანმიმდევრობა.
ნაწილობრივ მოყვებიან ინსტრუქციას, იციან რუკის გამოყენება, თუმცა  უჭირთ ლეგენდის მიხედვით მუშაობა.
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით. იყენებენ რუკას, ილუსტრაციებს და აკეთებენ ლოგიკურ დასკვნებს.






                                           გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი:      მარინა ჭიკაძე    36001011663
საგანი: ისტორია
სწავლების საფეხური/კლასი:   საბაზო/ IXკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:   30
გაკვეთილის თემა: „ ვახტანგVI-ის ეპოქა .“
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა გაიაზრონ  XVIII  საუკუნის დასაწყისის საქართველოს საგარეო პოლიტიკური  ვითარება,  იმსჯელონ ვახტანგVI-ის  პოლიტიკურ კურსზე და  მის მნიშვნელობაზე, მოიყვანონ არგუმენტები  მისი საშინაო და საგარეო პოლიტიკის შესახებ, შეადარებენ წინა პერიოდის რეფორმებს ,  იმჯელონ მეფის კულტურულ-საგანმანათლებლო მოღვაწეობასა  და  ქვეყანაში გატარებული რეფორმების შესახებ.  შეძლონ  ისტორიული  ფაქტებისა და მოვლენების ურთიერთკავშირი ეპოქასთან.

                                                 გაკვეთილის წარმართვა.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1

მასწავლებელი  მოსწავლეებს ესალმება და  ახსენებს გაკვეთილზე ქცევის წესებს, აცნობს შეფასების კრიტერიუმებს,  გაკვეთილის თემას და მიზანს.
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
ქცევის წესები, შეფასების რუბრიკები. დაკვირვების ცხრილი.
1 წთ
2



 აქტივობა # 1
 საგაკვეთილო მოტივაციის შექმნა და წინარე ცოდნის გააქტიურება კითხვების საშუალებით:
1.როგორი ვითარებს იყო საქართველოში მე-18 საუკუნის დასაწყისში? პოლიტიკური და ეკონომიკური თვალსაზრისით?
2.რა ვითარებაა ამ კუთხით აღმოსავლეთ საქართველოში?
3.რა ცვლილებები შეიტანეს ირანელებმა ქართლის მმართველობაში?
4.რა ხერხებს მიმართავდა ირანი და ოსმალეთი საქართველოს საბოლოოდ გასანადგურებლად?
5.რომელი მეფეები ებრძოდნენ ირანისა და  ოსმალეთის ბატონობას?




გონებრივი იერიში, ფრონტალური კითხვები
მთელი კლასი
სახელმძღვანელო
5წთ
3



 აქტივობა # 3
მინი ლექცია მასწავლებელი power point-ის დახმარებით   ატარებს მოკლე პრეზენტაციას და აცნობს   ვახტანგVI-ის ეპოქას, ქვეყანაში არსებულ  საშინაო და საგარეო  პრობლემებს , ესაუბრება მეფის მიერ გატარებული რეფორმების შესახებ.







მინი-ლექცია
მთელი კლასი
სლაიდ-შოუ, პრეზენტაცია power point-ის დახმარებით
5წთ
4




აქტივობა#4
მასწავლებელი
 წინასწარ მომზადებულ ჯგუფებს, რომლებიც გაკომპექტებულია 5-6 მოსწავლით  და  სხვადასხვა აკადემიური მოსწრებისანი არიან,   აძლევს სახელმძღვანელოდან ტექსტს გასაცნობად.

 მასალის გაცნობა აღნიშნული მონაკვეთების მიხედვით.





პირველი ჯგუფი:
მასწავლებლი ტექსტის გასაცნობად ჯგუფის წევრებს აძლევს გვ. 195-196 არსებულ ტექსტს.მასალის გაცნობის შემდეგ კი სთავაზობს   მასწავლებლის მიერ  წინასწარ მომზადებულ ცხრილის:
1.რეფორმის სფერო, 2.გატარებული რეფორმა.
3. რეფორმის მიზან., 4.შედარება გიორგი ბრწყინვალის რეფორმებთან.





მასალის გაცნობა




















ცხრილზე მუშაობა






















მთელი კლასი




















ჯგუფის წევრები
სახელმძღვანელო




















სახელმძღვანელო
ფორმატი, მარკერი.

5 წთ











5
მეორე  ჯგუფი:
მასწავლებელი ამ ჯგუფს სთხოვს გაეცნოს გვ.196-ის ბოლო აბზაცს და გვ. 197-ზე არსებულ ტექსტს  მეორე ქვეთავამდე  და  გადასცემს წინასწარ მომზადებულ კითხვებს.   ჯგუფის წევრები მოიფიქრებენ კითხვების პასუხს ყველა წევრი  და გააკეთებს კითხვების პრეზენტაციას.
კითხვები:
1.რა იყო ქართლის მეფეების ირანში გაწვევის მიზეზი? იგივე ვახტანგVI?
2.გამართლებულად მიგაჩნიათ თუ რა სულხან -საბას გამგზავრება რომის პაპთან და საფრანგეთის მეფე ლუი XIV-თან?
3.როგორ ცდილობს სულხნ -საბა ევროპის დაინტერესებას?
4.რა შედეგების მომტანი იქნებოდა ფრანგულ- ქართული პროექტის განხორციელება?
5.რატომ იყო მარსხით განწირული სულხან -საბას მოგზაურობა ევროპაში?
6.ხომ არ გახსენდებათ რაიმე ნაწარმოები ან ლექსი ამ მოგზაურობაზე?




მესამე ჯგუფი:


მასწავლებელი სთხოვს ჯგუფის წევრებს გაეცნონ  ქვეთავს „ვახტანგVI -ის კავშირი პეტრე I თან“,  დავალება # 6 მდე.  ტექსტიდან გამოყონ ორი  მეზობელი ქვეყნის  რუსეთისა და ოსმალეთის პოზიციები:
1.მოიყვანეთ არგუმენტები რატომ უნდა მიეო ოსმალეთის მოკავშირეობა ვახტანგს.
2. მოიყვანეთ არგუმენტები რატომ უნდა მიეგო რუსეთის მოკავშირეობა ვახტანგს.
3.რა ალტერნატივა ჰქონდა ვახტანგVI -ს?


მუშაობა კითხვებზე.












































არგუმენტირებული მსჯელობა.


ჯგუფის წევრები.













































ჯგუფის წევრები


თაბახის ფურცლები, კალამი.











































თაბახის ფურცლები, სახელმძღვანელო.






























































მეოთხე ჯგუფი
გაეცნონ დავალება #6  მომდევნო ტექსტს  . მასწავლებელი ჯგუფის წევრებს გადასცემს მე-18 საუკუნის რუკას  და სთხოვს იმუშაონ რუკაზე მასწავლებლის მიერ წინასწარ შედგენილი კითხვების მიხედვით.
1.რუკაზე აჩვენე რუსეთის, ირანის და ოსმალეთის მოძრაობის მარშრუტი.
2.რაზე შეთანხმდნენ  ოსმალეთი და რუსეთი, რუკაზე მონიშნე მილაპარაკების შედეგები.
3.რატომ დამთავრდა მარცხით კასპიისპირეთის ოპერაცია.





ჯგუფების დავალებებზე   მუშაობა.






აქტივობა #5
ჯგუფები გააკეთებენ შესრულებული დავალებების  პრეზენტაციებს.


აქტივობა #6
გაკვეთილის შეჯამება:
1.გარდაუვალი იყო თუ არა საქართველოს მარცხი იმდროინდელი რეალობების გათვალისწინებით?
2. საქართველოს სამი მეზობელი  ქვეყნიდან რომლის პოზიცია გესახება ყველაზე ძლიერად? ყველაზე სუსტად?
3.ამართლებ თუ არა ვახტანგის მიერ ქართლის დატოვებას და რუსეთში გადასახლებას?დაასაბუთე.


საშინაო დავალება:
დაწერეთ მცირე ესე : რაში ხედავდნენ სულხან-საბა და მისი თანამოაზრეები საქართველოს პოლიტიკურ მომავალს .




შეფასება








კლასის ორგანიზების ფორმა .



მუშაობა რუკაზ
ე.









































კითხვე-პასუხი























ვერბალური ახსნა






განმსაზღვრელი




განმავითარებელი







ჯგუფის წევრები










































მთელი კლასი























მთელი კლასი






შეფასდება ინდივიდუალურად.


ჯგუფური



ჯგუფური



სახელმძღვანელ
ო, რუკა, თაბახის ფურცლები,






























































ფორმატის ქაღალდი





შეფასების რუბრიკა



ჯგუფური შეფასების რუბრიკა






























7 წთ








13წთ






2წთ
























1წთ





1 წთ
ესგ- ს სტანდარტით განსაზღვრული  მისაღწევი შედეგები:

ისტ.IX.2.  მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზს სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის საქართველოში ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარება.
·        წერილობითი სახით შეუძლია ჩამოაყალიბოს თავისი თვალსაზრისი საქართველოს ეკონომიკაში უცხო ქვეყნის მმართველობით გამოწვეულ დადებით და უარყოფითცვლილებების შესახებ;
ისტ.IX.3. მოსწავლეს შეუძლია დახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითსტრუქტურები.
·        მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქის ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობის შესახებ. გამოავლენს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს;
·        ახასიათებს და ადარებს სხვადასხვა პერიოდში საქართველოში სახელმწიფოს მმართველობით სტრუქტურებში განხორციელებულ რეფორმებს;

ისტ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია  აანალიზს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა      ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.
·        მსჯელობს კონკრეტულ საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე, რომლებმაც გავლენ მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრივობაზე;
·        აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე;



ხელმოწერა:   მ.ჭიკაძე                                                                                              თარიღი: 26/03/2018
გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების რუბრიკა



                
       1-4
             5-6
7-8 

       
           9-10
აქტიური  მონაწილეობა
არ არის ჩართული
პერიოდულად ერთვება, მაგრამ არანაყოფიერად,
აქტიურია მაგრამ  სუსტად გამოხატავს ისტორიული ტერმინოლოგიის ცოდნას.  არგუმენტები დამაჯერებელია.
აქტიურია და  კონსტრუქციულია. მოყავს  დამაჯერებელი არგუმენტები ისტორიული ფაქტებიდან.
აზრების დამოუკიდებლად გამოთქმა
ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრებს
მოყავს არგუმენტები   მაგრამ  მის მიერ მოყვანილ ერგუმენტებს აკლია დამაჯერებლობა.
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი დამაჯერებელი
და  არგუმენტირებული.
კონცენტრირება სამუშაოზე
ვერ ახერხებს კონცენტრირებას
ცდილობს კონცენტრირებას, მაგრამ ხშირად ეფანტება გონება
ძირითადად კონცენტრირებულია სამუშაოზე. სუსტია  ისტორიული ფაქტებისა და მოვლენების  დაკაშირებაში.
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში კონცენტრირებულია სამუშაოზე. აქტიური და მიზანმიმართულია.
სხვისი აზრების მოსმენა და პატივისცემა
არ უსმენს სხვების აზრებს, და აწყვეტინებს.
ყოველთვის არ უსმენს სხვების აზრებს  და აქვს არაადეკვატური რეაქცია.
უსმენს სხვების აზრებს და ცდილობს იყოს კორექტული.









ყურადღებით ისმენს სხვების აზრებს,  აანალიზებს  მათ და კორექტირებას უკეთებს.

                                      ჯგუფის მუშაობის შეფასების სქემა
კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია.


ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია,
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია.





ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული, ვერ ახდენენ  საკითხების კონცენტრირებას, ჩანს რომ არ იცის საკითხი.
უმრავლესობა ჩართულია.  მუშაობენ  აკეთებენ დასკვნებს ვახტანგ VI-ის მეფობაზე და მის რეფორმებზე, თუმცა არ საუბრობენ ლოგიკურად. 
ყველა ჩართულია, არიან აქტიურები. ერკვევიან ისტორიულ  ტერმინოლოგიაში. მსჯელობენ ლოგიკურად.

ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს.
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს მაგრამ მაინც  აკეთებენ ლოგიკურ დასკვნებს  საქართველოს   პოლიტიკური კურსის შესახებ. 
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს. დასკვნები დამაჯერებელია და ავლენენ  თემის  ცოდნას.

ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას. ვერ ერკვევიან კითხვარის, ცხრილის თანმიმდევრობას.
ნაწილობრივ მიჰყვებიან ინსტრუქციას, იციან  ტექსტიდან პრობლემის  გამოყოფა.
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით. აკეთებენ ლოგიკურ , დამაჯერებელ  დასკვნებს.





                                 ვახტანგVI -ის რეფორმები
რეფორმის სფერო
გატარებული რეფორმა
რეფორმის მიზანი



შედარება გიორგიV-ის რეფორმებთან







































































No comments:

Post a Comment