შეფასების რუბრიკები

საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
შეფასება
1-3
4-5
6-7
8-10
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
იყენებს მხოლოდ მის ხელთ არსებულ ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოში არსებულ ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე საინფორმაციო წყაროს
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს
მასალა სრულად შეესაბამება საკითხს
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება (ცხრილების ან დიაგრამების სახით წარმოდგენა და სხვა)
მასალა სწორად არ არის ორგანიზებული
მასალა ნაწილობროვ ორგანიზებულია
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი
მასალა კარგად , მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზი
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას  მიზნობრივად
ნაწილობრივ იყენებს მიზნობრივად
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალა
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.

 გაკვეთილის მსვლელობისას გაკეთებული ინტერაქტიური მეთოდებისათვის
#
შეფასება
1-4
5-7
8-10
1
დისკუსია
არ მონაწილეობს დიკუსიაში,არ ისმენს სხვის მოსაზრებებს, არ გააჩნია საკუთარი მოსაზრება.
ცდილობს დისკუსიაში მონაწილეობის მიღებას, ისმენს სხვის მოსაზრებას,ამჟღავნებს საკუთარ დამოკიდებულებას.
ესმის პრობლემის არსი,ამჟღავნებს საკუთარ ინტერესს,აქტიურად მონაწილეობს დისკუსიაში, გამოთქვამს დასაბუთებულ მოსაზრებებს, ისმენს სხვის აზრს.
2
გონებრივი იერიში
არ ცდილობს გაიგოს პრობლემის არსი,უღირს კითხვების დასმა,არ ამჟღავნებს ინტერესს.
ესმის პრობლემის არსი, მონაწილეობს კითხვების დასმაში,უჭირს მოსაზრების გამოთქმა.
განსაზღვარავს მთავარ საკითხს,ესმის პრობლემის არსი,აქტიურად მონაწილეობს კითხვების დასმაში.


                                      


3
ჩვენება
წარდგენა
უჭირს მნიშვნელობის გაგება და მიღებული ინფორმაციის კლასიფიცირება.
ცდილობს მნიშვნელობის გაგებას და ინფორმაციის კლასიფიცირებას, ინფორმაცია არასრული და უზუსტოა.
შეუძლია ინფორმაციის კლასიფიცირება,მნიშვნელოვანი და მეორეხარისხოვანი ინფორმაციის განსაზღვრა.
4
კითხვა
არ ესმის წაკითხულის შინაარსი,ვერ იყენებს „ნიშანთა სისტემას“
უჭირს წაკითხულის შინაარსის გაგება, ესაჭიროება მითითებები, როგოპრ წაიკითხოს ტექსტი, უჭურს დასკვნების გამოტანა.
დამოუკიდებლად კითხულობს ტექსტს და ესმის წაკითხულის შინაარსი, აკეთებდ სწორ და მართებულ დასკვნებს, შეუძლია ზირითადი და მეორეხარისხოვანი ინფორმაცისიის გამიჯვნა.
5
დავალება
არ შეუძლია დავალების გაკეთება, უჭირს თეორიულო ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენება.არ შეუძლია ინფორმაციის მოძიება.
ესაჭიროება მითითებები როგორ სასრულოს დავალება, დავალება არა აროის სრულყოფილი და ზოგჯერ უზუსტოა, უჭირს კვლევა-ანალიზი და ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიება.
დამოუკიდებლად და სრულყოფილად ასრულებს დავალებას,შეუძლია თეორიული მასალის პრაქტიკულად გამოყენება,

 შემაჯამებელი დავალების შეფასება
ქულები
შეფასების დონეები შემაჯამებელი დავალებებისათვის
კომენტარი
1-2
ვერ ასრულებს შემაჯამებელ დავალებებს,
აუთვისებელი დარჩა განვლილი მასალის უმეტესობა
დასახული მიზენების რაოდენობა ელემენტარულ დონეზეა მიღწეული,ნაწილი მიუღწეველია

3-4
განვლილი მასალის ნაწილი ელემენტარულ დონეზეა ათვისებული

5-6
განვლილი მასალა დამაკამაყოფილებელ დონეზეა ათვისებული,
განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია ელემენტარულ დონეზე, ნაწილი-საშუალო დონეზე

7-8
განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია საშუალო დონეზე, ნაწილი - მაღალ დონეზე

9-10
გავლილი მასალის უმეტესობა მაღალ დონეზეა ათვისებული
დასახული მიზნების უმეტესობა მაღალ დონეზეა მიღწეული


  
ჯგუფის მუშაობის შეფასების სქემა

კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული
უმრავლესობა ჩართულია
ყველა ჩართულია
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
ნაწილობრივ მოყვებიან ინსტრუქციას
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით
დროის ლიმიტის დაცვა
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო
დაიცვეს დროის ლიმიტი
ლიდერის როლი
ლიდერი ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას
ლიდერი ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
ლიდერი ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას
 ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა
იყავი თუ არა მზად ჯგუფში მუშობისთვის?

რამდენად დროულად და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?

რა გააკეთე ან რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?


რას გააკეთებდი შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?

ხარ თუ არა კმაყოფილი?რა ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ სამუშაოს დასრულების შემდეგ?



  
პრეზენტაციის შეფასების სქემა
შეფასება
1-2
3-5
6-7
8-10
შესავალი
ტრაფარეტული და უინტერსოა.
არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესების, მაგრამ ყურადღბას ვერ იპყრობს.
საინტერსოდ არის მოწოდებული და შეესაბამება შინაარს.
ეფექტურია, არ არის ტრაფარეტული, იპყრობს აუდიტორიას.

თემის გასაგებად წარმოდგენა
ბუნდოვანია, საუბრობს დაბნეულად.
მხოლოდ ნაწილობრივაა გასაგები,მოითხოვს დამატებით განმარტებებს.
გასაგებია, მაგრამ არის ხარვეზები,თხოვს დაზუსტებას.
წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და გასაგებია, დამაჯერებელია.
ლოგიკურობა
ლოგიკა დარღვეულია, არ არის კავშირი ნაწილებს შორის
ზოგოერთ ნაწილს აკლია ლოგიკურობა, ზოგჯერ არათანმიმდვრულია.
ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდევრულია,
მაგრამ მკაფიოდ არ გამოყოფს საკითხებს.
ლოგიკური და კარგად ჩამოყალიბებულ
არგუმენტაცია
არ აქვს არგუმენტები

არგუმენტები მცირეა და არადამაჯერებელი
არგუმენტები აქვს, მაგრამ აკლია ფაქტობრუვი მასალით გამყარება.
არგუმენტები ბევრია და დამაჯერებელი,
გამყარებულია ფაქტობრივი მასალით
დასკვნები
არ არის გაკეთბული
დაკვნები ალოგიკური და გაუმართავია
ლოგიკურია, მაგრამ ყველა საკითხის რეზიუმირება არ ხდება
ლოგიკური და ორიგინალურია
აუდიტორია
სთან კონტაქტი
ვერ ამყარებს კონტაქტს, საუბრობს გაურკვევლად
პერიოდულად ცდილობს აუდიტორიის ყურადღების მიპყრობას
გრძნობს აუდიტორიას და ძირითადად კონტაქტს ამყარებს
ფლობს აუდიტორიას, ადექვატურად რეაგირებს მის რეაქციებზე, ეფექტურად იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ ხერხებს
პასუხები აუდიტორიის წინაშე
უჭირს პასუხების გაცემა
პასუხები არ არის სრულყოფილი
თითქმის ყველა კითხვას პასუხობს
სრულყოფილ პასუხს სცემს ყველაშეკითხვას


 დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

შეფასება
1–4
5–7
8–9-10
მოსმენა
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
საუბარი
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელს  უჭირს გაგება
ძირითადად მეტყველება გასაგებიაზოგჯერ უყურებს მსმენელს
მეტყველებს მკაფიოდ, უყურებს  მსმენელს
მონაწილეობა
მცირე ინტერესი აქვსარ გამოხატავს ან  ვერ უკავშირებს  თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო  თემას
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს, კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა სადისკუსიო თემის გარშემო
იჩენს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებით და აზრის გამოთქმით
კოოპერაცია
იშვიათად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან და ვერ იცავს დისკუსიის  წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, და იშვიათად, მაგრამ არღვევს  დისკუსიის  წესებს
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, სხვებს აცლის აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს.
მოსაზრების არგუმენტირება
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებულიფაქტებით
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
არავერბალურიკომუნიკაცია
იშვიათად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს(თვალითჟესტით,ხმით,
გამომეტყველებით)
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას  და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები

1 comment:

  1. ყოჩაღ, რუბრიკა კარგია, თუმცა გაასაჯაროვე შიდა სივრცეში:)

    ReplyDelete