საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
შეფასება
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
|
იყენებს მხოლოდ მის ხელთ არსებულ ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოში არსებულ ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე საინფორმაციო წყაროს
|
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
|
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
|
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
|
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს
|
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს
|
მასალა სრულად შეესაბამება საკითხს
|
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება (ცხრილების ან დიაგრამების სახით
წარმოდგენა და სხვა)
|
მასალა სწორად არ არის ორგანიზებული
|
მასალა ნაწილობროვ ორგანიზებულია
|
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი
|
მასალა კარგად , მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
|
მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზი
|
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას
მიზნობრივად
|
ნაწილობრივ იყენებს მიზნობრივად
|
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალა
|
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
|
გაკვეთილის მსვლელობისას
გაკეთებული ინტერაქტიური მეთოდებისათვის
#
|
შეფასება
|
1-4
|
5-7
|
8-10
|
1
|
დისკუსია
|
არ მონაწილეობს დიკუსიაში,არ ისმენს სხვის მოსაზრებებს, არ გააჩნია საკუთარი
მოსაზრება.
|
ცდილობს დისკუსიაში მონაწილეობის მიღებას, ისმენს სხვის მოსაზრებას,ამჟღავნებს
საკუთარ დამოკიდებულებას.
|
ესმის პრობლემის არსი,ამჟღავნებს საკუთარ ინტერესს,აქტიურად მონაწილეობს
დისკუსიაში, გამოთქვამს დასაბუთებულ მოსაზრებებს, ისმენს სხვის აზრს.
|
2
|
გონებრივი იერიში
|
არ ცდილობს გაიგოს პრობლემის არსი,უღირს კითხვების დასმა,არ ამჟღავნებს
ინტერესს.
|
ესმის პრობლემის არსი, მონაწილეობს კითხვების დასმაში,უჭირს მოსაზრების
გამოთქმა.
|
განსაზღვარავს მთავარ საკითხს,ესმის პრობლემის არსი,აქტიურად მონაწილეობს
კითხვების დასმაში.
|
3
|
ჩვენება
წარდგენა
|
უჭირს მნიშვნელობის გაგება და მიღებული ინფორმაციის კლასიფიცირება.
|
ცდილობს მნიშვნელობის გაგებას და ინფორმაციის კლასიფიცირებას, ინფორმაცია
არასრული და უზუსტოა.
|
შეუძლია ინფორმაციის კლასიფიცირება,მნიშვნელოვანი და მეორეხარისხოვანი
ინფორმაციის განსაზღვრა.
|
4
|
კითხვა
|
არ ესმის წაკითხულის შინაარსი,ვერ იყენებს „ნიშანთა სისტემას“
|
უჭირს წაკითხულის შინაარსის გაგება, ესაჭიროება მითითებები, როგოპრ წაიკითხოს
ტექსტი, უჭურს დასკვნების გამოტანა.
|
დამოუკიდებლად კითხულობს ტექსტს და ესმის წაკითხულის შინაარსი, აკეთებდ
სწორ და მართებულ დასკვნებს, შეუძლია ზირითადი და მეორეხარისხოვანი ინფორმაცისიის
გამიჯვნა.
|
5
|
დავალება
|
არ შეუძლია დავალების გაკეთება, უჭირს თეორიულო ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენება.არ
შეუძლია ინფორმაციის მოძიება.
|
ესაჭიროება მითითებები როგორ სასრულოს დავალება, დავალება არა აროის
სრულყოფილი და ზოგჯერ უზუსტოა, უჭირს კვლევა-ანალიზი და ინფორმაციის დამოუკიდებლად
მოძიება.
|
დამოუკიდებლად და სრულყოფილად ასრულებს დავალებას,შეუძლია თეორიული მასალის
პრაქტიკულად გამოყენება,
|
შემაჯამებელი დავალების შეფასება
ქულები
|
შეფასების დონეები
შემაჯამებელი დავალებებისათვის
|
კომენტარი
|
1-2
|
ვერ ასრულებს შემაჯამებელ დავალებებს,
აუთვისებელი დარჩა განვლილი მასალის უმეტესობა
დასახული მიზენების რაოდენობა ელემენტარულ
დონეზეა მიღწეული,ნაწილი მიუღწეველია
|
|
3-4
|
განვლილი მასალის ნაწილი ელემენტარულ
დონეზეა ათვისებული
|
|
5-6
|
განვლილი მასალა დამაკამაყოფილებელ
დონეზეა ათვისებული,
განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია
ელემენტარულ დონეზე, ნაწილი-საშუალო დონეზე
|
|
7-8
|
განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია საშუალო
დონეზე, ნაწილი - მაღალ დონეზე
|
|
9-10
|
გავლილი მასალის უმეტესობა მაღალ დონეზეა
ათვისებული
დასახული მიზნების უმეტესობა მაღალ
დონეზეა მიღწეული
|
|
ჯგუფის მუშაობის შეფასების
სქემა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის
მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა წარმატებულია
|
ჯგუფის
წევრების ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა
წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა
ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ
უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ,
ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ
ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ინსტრუქციის
მიხედვით მუშაობა
|
ზუსტად
ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ
მოყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ
ინსტრუქციის მიხედვით
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
ვერ
ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ
გააცდინეს დრო
|
დაიცვეს
დროის ლიმიტი
|
ლიდერის
როლი
|
ლიდერი
ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ლიდერი
ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
|
ლიდერი
ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა
იყავი თუ არა
მზად ჯგუფში მუშობისთვის?
|
|
რამდენად დროულად
და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?
|
|
რა გააკეთე ან
რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?
|
|
რას გააკეთებდი
შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?
|
|
ხარ თუ არა კმაყოფილი?რა
ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ სამუშაოს
დასრულების შემდეგ?
|
|
პრეზენტაციის შეფასების სქემა
შეფასება
|
1-2
|
3-5
|
6-7
|
8-10
|
შესავალი
|
ტრაფარეტული და უინტერსოა.
|
არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესების, მაგრამ ყურადღბას ვერ იპყრობს.
|
საინტერსოდ არის მოწოდებული და შეესაბამება შინაარს.
|
ეფექტურია, არ არის ტრაფარეტული, იპყრობს აუდიტორიას.
|
თემის გასაგებად წარმოდგენა
|
ბუნდოვანია, საუბრობს დაბნეულად.
|
მხოლოდ ნაწილობრივაა გასაგები,მოითხოვს დამატებით განმარტებებს.
|
გასაგებია, მაგრამ არის ხარვეზები,თხოვს დაზუსტებას.
|
წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და გასაგებია, დამაჯერებელია.
|
ლოგიკურობა
|
ლოგიკა დარღვეულია, არ არის კავშირი ნაწილებს შორის
|
ზოგოერთ ნაწილს აკლია ლოგიკურობა, ზოგჯერ არათანმიმდვრულია.
|
ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდევრულია,
მაგრამ მკაფიოდ არ გამოყოფს საკითხებს.
|
ლოგიკური და კარგად ჩამოყალიბებულ
|
არგუმენტაცია
|
არ აქვს არგუმენტები
|
არგუმენტები მცირეა და არადამაჯერებელი
|
არგუმენტები აქვს, მაგრამ აკლია ფაქტობრუვი მასალით გამყარება.
|
არგუმენტები ბევრია და დამაჯერებელი,
გამყარებულია ფაქტობრივი მასალით
|
დასკვნები
|
არ არის გაკეთბული
|
დაკვნები ალოგიკური და გაუმართავია
|
ლოგიკურია, მაგრამ ყველა საკითხის რეზიუმირება არ ხდება
|
ლოგიკური და ორიგინალურია
|
აუდიტორია
სთან კონტაქტი
|
ვერ ამყარებს კონტაქტს, საუბრობს გაურკვევლად
|
პერიოდულად ცდილობს აუდიტორიის ყურადღების მიპყრობას
|
გრძნობს აუდიტორიას და ძირითადად კონტაქტს ამყარებს
|
ფლობს აუდიტორიას, ადექვატურად რეაგირებს მის რეაქციებზე, ეფექტურად
იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ ხერხებს
|
პასუხები აუდიტორიის წინაშე
|
უჭირს პასუხების გაცემა
|
პასუხები არ არის სრულყოფილი
|
თითქმის ყველა კითხვას პასუხობს
|
სრულყოფილ პასუხს სცემს ყველაშეკითხვას
|
შეფასება
|
1–4
|
5–7
|
8–9-10
|
მოსმენა
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
საუბარი
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელს უჭირს გაგება
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია, ზოგჯერ უყურებს მსმენელს
|
მეტყველებს მკაფიოდ, უყურებს მსმენელს
|
მონაწილეობა
|
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს, კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა სადისკუსიო თემის გარშემო
|
იჩენს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებით და აზრის გამოთქმით
|
კოოპერაცია
|
იშვიათად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან და ვერ იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, და იშვიათად, მაგრამ არღვევს დისკუსიის წესებს
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, სხვებს აცლის აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს.
|
მოსაზრების არგუმენტირება
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებულიფაქტებით
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
არავერბალურიკომუნიკაცია
|
იშვიათად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს(თვალით, ჟესტით,ხმით,
გამომეტყველებით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები
|
ყოჩაღ, რუბრიკა კარგია, თუმცა გაასაჯაროვე შიდა სივრცეში:)
ReplyDelete